fredag 30 juli 2021

Med 10 kilo ångest


 Dag 2 alkoholfri. Då försöker vi igen! Det har gått 2 dagar sen mitt återfall och jag har grova mängder ångest kan jag säga. Det enda positiva är att jag fått tid på beroendecentrum i slutet av augusti. Det är lång tid dit och jag är skeptisk på att jag kommer klara att hålla mig nykter så länge. Det går bra första veckan, men efter 1 vecka kan jag inte längre lite på mina känslor och skiter ofta i allt och tar bussen in till stan och går på krogen eller Systembolaget. Det är lite skrämande för mig att jag blev alkoholist, nu är jag fast i spriten och vet inte hur man tar sig ut..mer än att man slutar dricka. Men det är svårt att sluta dricka och huvet börjar förhandla med sig själv och gör vad som helst för att bli full igen. Till slut struntar man i framtiden och går till flaskan och dricker, även om det innebär att man blir hemlös och måste leva på gatan. För soc accepterar inte att man dricker och drar in stödet med pengar och boende. Jag får helt enkelt göra det omöjliga och stå emot när suget blir som störst.


Jag ska träffa min kontaktperson på boendet idag och vi ska göra upp en plan för hur personalen kan hjälpa mig att va nykter. Personligen har jag inga ideer vad gäller det. När jag får sug skiter jag i allt och smyger ut och går på flaskan, så det är svårt att hitta nått som personalen kan göra. Dom kanske får komma förbi lägenheten och kolla så jag inte börjat dricka sådär vid 2-3 på eftermiddagen, då brukar mitt sug va som störst. Vi får se vad vi kommer fram till.

Som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska göra med idag. Måste gå och köpa kaffe så det gör jag nog innan klockan blir för mycket. De ringde från ett jobb och telefonintervjuade mig här om dagen. Jag sken som en gnista, tror inte att jag kommer gå vidare i anställningsprocessen då jag svarade att det va 10 år sen jag hade ett jobb, på frågan när jag hade mitt senaste jobb. Sen va jag bakis som en aktersnurra och visste inte vad jag skulle svara på de flesta frågorna :O Vi får hoppas att de gillade att jag inte hade några löneanspråk och ville börja jobba omgående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...