måndag 23 augusti 2021

Beroendecetrum och vegetarisk chili con carne

 10 dagar alkoholfri. Vaknade klockan 6 på morgonen och va utvilad så jag satte mig vid datorn och skrev dagens blogginlägg. Idag tänkte jag laga matlådor med vegetarisk chili con carne och ris. Det blir nog smaskens. Jag gillar inte att laga mat varje dag så jag brukar göra i ordning matlådor som jag kan micra när jag blir hungrig. Det har fungerat jävligt bra för mig. Jag lagar mat 2 gånger i veckan och så äter jag mina matlådor.


I går spelade jag Neverwinter Online igen. Jag har haft en liten paus för jag hade tröttnat på spelet, men nu är jag tillbaka och klubbar orcher i action RPG:et. Kändes bra att lira. Jag är ju ett Dungeons & Dragons fan så jag spelar både Neverwinter Online och Dungeons & Dragons Online.

Nu är det bara en dag kvar tills jag ska till beroendecentrum. Känns bra att jag ska få hjälp med mitt alkoholproblem. Vi får hoppas att tiden för mitt alkoholmissbruk är förbi. Nu behöver jag bara hålla mig borta från flaskan i en dag sen får jag hjälp. Jag hoppas att det blir antabus, då kan jag inte dricka längre och måste hålla mig nykter vare sig jag vill eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...