måndag 23 augusti 2021

En alkad a-lagare

 Dag 9 alkoholfri. Fy fan igår satt jag och slösurfade och drack kaffe hela dan. Jag hade skittråkigt. Idag måste jag hitta på nått bättre än att sitta och scrolla upp och ner på min egen webbsida. 


Eftersom personalen aldrig åker och handlar frukost så finns det ingen ost, så det blev kokta ägg till frukost. Det är okej, ägg är ju gott och nyttigt. Jag åt ägg och kaviarmackor och blev mätt och belåten. På onsdag ska jag åka och träffa en sköterska på beroendecentrum i Nacka. Hon ska göra en bedömning vad gäller mitt alkoholmissbruk. Vi får se vad hon säger, om jag får nån hjälp. Mitt drickande har börjat bli riktigt destruktivt och jag beteer mig som en alkad a-lagare varje gång jag dricker. Jag dricker och är vaken och håller mig inne i stan hela dagen och hela natten. Sen åker jag hem till boendet framåt morgonkvisten, sover lite och går och blåser promille i alkomätaren och blir avstängd från boendet i 24 timmar till. Det säger ju sig själv att mitt drickande är ett fullständigt haveri. Antagligen så blir det antabus på beroendecentrum så jag inte kan dricka. Då kan jag sluta oroa mig över mitt drickande och att jag ska förlora boendet.

Fy fan vilket alkoholsug jag fick efter morgonduschen. Jag vill bara åka in till medis, ta några öl på krogen och sen gå på Systembolaget och köpa några flaskor vin. Jag måste stå emot suget och hålla mig hemma och nykter idag. Det blir sån katastrof när jag dricker. Personalen kollar med alkomätare om jag druckit när jag kommer hem på kvällen och jag får inte sova i lägenheten om jag druckit. Då måste jag sova på gatan i stan och det känns riktigt dåligt. Plus att jag har tid på beroendecentrum på onsdag. Det är lugnt bättre att inte riskera boendet genom att gå ut och dricka. Hoppas jag klarar att va hemma idag så jag kan sova i min säng och inte på gatan.

När jag satt och slösurfade igår så lyssnade jag på lite gammal svensk punk från min ungdom. Jag tyckte alltid om Coca Carola när jag va i tonåren så här kommer ett youtube clip med dom..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...