söndag 22 augusti 2021

Återblickar från 20 år av missbruk

 Dag 8 alkoholfri. Igår  blev det vegetarisk bolognese och pasta i allrummet. Det smakade inte så bra...va okryddat och spaghettin va överkokt. Bättre lycka nästa gång får man väll säga till kocken.

Idag när jag skulle äta frukost tog dom blåsprov på mig med alkomätaren, det är som att sitta på kåken det här boendet. Jag  kan inte vänta på att få jobb och flytta till nånting eget. Vi får se om det någonsin händer. 


Igår hade jag massa skumma återblickar och minnen från 20 år av missbruk. Jag tänkte på allt jag gjort och kom på att jag levt ett väldigt rikt och omväxlande liv och jag har levt väldigt olika upp till 40-års åldern. Jag har bott rikt i Nacka och fattigt i Flemingsberg. Sen har jag bott hos min före detta flickvän uppe i Jämtland på landsbygden. Jag har jobbat och jag har varit jobbfri i drygt 10 år vardera och jag har legat på sjukhus 3 gånger för psykos. Jag har haft många vänner och jag har förlorat många vänner. Allt som allt ett väldigt intresant livsöde för mig upp till 40-års åldern. Vips så vaknar man och så har en ny generation tagit över Sverige och man är inte så ung längre. Jag tror jag fått 40-års kris. Jag har blivit 40 år och jag vet inte vad jag vill. Skulle vilja ha barn och jobb. En familj. Men då måste man träffa en kvinna och jag är väldigt petig och ska man fånga en kvinna måste man åtminstone ha jobb och lägenhet och det känns som mer än jag kan klara av. Jag får ta och börja i rätt ände...först en jobbcoach på kommunen som hjälper mig att komma igång med ett yrke. Sen en egen lägenhet. Därefter kan jag ta kontakt med gamla bekanta och börja gå ut och träffa folk. Det är det som får bli handlingsplanen i dagens blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...