fredag 20 augusti 2021

Vegetarisk Bolognese och lite Thåström

 Dag 7 alkoholfri. Då har jag klarat en vecka alkoholfri. Skönt att det börjar arta sig igen för det här projektet att bli nykterist. Jag säger som AA, ett återfall är inte hela världen. Det viktiga är att jag vill va nykter och styra upp mitt liv igen. Personalen har börjat ta alkotest på mig på fredagskvällen vid 6 på kvällen. Igår ville de att jag skulle blåsa, så det va tur att jag va nykter. Det här med nollstollerans mot droger och alkohol har börjat likna att sitta i fängelse. Jag kände mig som att jag satt på nån lågsäkerhetsanstallt igår. Men det är bra att personalen kollar om jag druckit. Det är första steget mot ett nyktert liv. Som jag måste leva om jag inte vill leva som alkoholist.


Idag är det lördagsmiddag här på boendet. Det blir spaghetti och köttfärssås. Jag ska äta vegetarisk bolognese eftersom jag äter vegetariskt. Det blir nog smaskens. Skönt att slippa laga mat om inte annat.

Så här på lördag morgon är det dags att posta en musikvideo. Jag tänkte posta en Thåström låt eftersom han ska släppa skiva och åka på turnè nu snart. Thåström har alltid vart en av mina största favoriter...enda sen jag gick på högstadiet.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...