fredag 20 augusti 2021

Dungeons & Dragons och en vårdplan

 Dag 6 alkoholfri. Jag vaknade mitt i natten och va pigg som lärka, så jag satte mig vid datorn ett tag och spelade ett äventyr i "Dungeons And Dragons Online". Sen gick jag och la mig igen vid 3-halv 4 och sov ordentligt till klockan 10 i morse. Jag missade dock frukosten med en halvtimme så jag har inte ätit nått än. Vi får se hur jag gör..om jag går och köper nått eller gör spaghetti och pastasås vid lunchtid.

Igår installerade jag Dungeons & Dragons Online på min dator och spelade lite på eftermiddagen. Det är nog det bästa online spelet jag kan hitta just nu...så jag ska fortsätta och lira det tror jag.Jag gjorde en Wizard och lubbade runt och testade på nybörjarön. Det va rätt roligt faktiskt.

Idag kommer nog alkoholsuget att bli stort igen, eftersom jag inte sovit så mycket. Det är viktigt att jag försöker tänka på annat om jag blir spritsugen så jag inte måste kämpa så mycket för att jag håller på och obsessar om att gå ut på krogen. Nu är ju boendet säkert och det vore dumt att gå ut och dricka och börja riskera det igen. Plus att jag inte är så kul när jag är full. Jag blir bara dräggafull och går runt ensam och lullar. Håll dig nykter till på onsdag och åk till beroendecentrum och gör upp en vårdplan. Det är det bästa för dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...