fredag 17 september 2021

En hård fredag..

 


22 dagar alkoholfri. Fy fan! Jag kunde inte somna i natt. Somnade vid kanske 5-6 snåret på morgonen. Låg och vred mig och hade tankar och inre bilder om en gammal kvinna jag hade äventyr med när jag va i 20-års åldern. Jobbigt som fan..eftersom jag tror att hon försökte lägga till mig på Facebook här om månaden, men jag ignorerade henne totalt. Jävligt dumt, eftersom vi hade kemi och attraktion som fan. Vet inte vad jag höll på med, måste vart trött och förvirrad.

Föresten igår gjorde jag ett "super move" och skrev in mig på arbetsförmedlingen. Ska bli seriös på leta-jobb fronten nu. Det får va nog med att sitta hemma och sura. Jag måste komma ut på arbetsmarknaden igen och framför allt innan jag blir för gammal. Jag är redan 41 år och vill inte bli äldre innan jag börjar jobba igen. De senaste 10 åren har jag suttit hemma och lirat poker, bott hos min flickvän uppe i Jämtland och tagit hand om min hjärtsjuka pappa som bara satt hemma och söp hela dagarna. Nu vill jag komma ut på stan och jobba om dagarna. Jag tänkte satsa på att börja med en praktik inom IT och därifrån försöka få ett support jobb, när jag redan är ute på arbetsmarknaden. Vi får se hur det går med min geniala plan om att börja jobba igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...