söndag 26 september 2021

En månad alkoholfri


31 dagar alkoholfri. Då har man vart alkoholfri i en månad. Bra jobbat tycker jag. Men jävlar vilket sug efter sprit jag hade i går. Promenerade upp och ner för gatan och försökte bestämma mig för att gå på krogen. Till slut så vann min medicin och jag gick och handlade mat på Willys istället. Det är inte bra för mig att dricka alkohol. Jag blir lodad och alkar runt på stan och skämmer ut mig som en riktig A-lagare. Det är bra att jag gått till beroendecentrum och fått Campral. Den lindrar alkoholabstinensen så jag kan fatta egna beslut om jag ska dricka eller inte. Mycket bättre än förut när jag bara tänkte på alkohol hela tiden och gick ut på krogen och söp på stan varje vecka.

Idag eller i morgon ska jag försöka skriva ut och kopiera mina papper till anställningsintervjun på fredag. Det blir CV:t, mina betyg och ett intyg från min tid som helpdesk tekniker. Vi får se hur det går med den där intervjun. Jag är inte i mitt bästa A-game om man säger så. Hoppas jag säger bra grejer om mitt liv och inte fokuserar på det negativa som att jag inte har jobbat på 10 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...