söndag 10 oktober 2021

Stirra upp i taket

 


5 dagar alkoholfri. Bra att man vill va nykter och håller på och går upp och ner för gatan utanför kvarterskrogen halva dagen. Jag kan inte dricka av två skäl. 1. jag förlorar mitt stödboende och måste leva på gatan. 2. När jag dricker så kan jag inte kontrollera mig. Jag dricker tills jag däckar varje gång och börjar göra bort mig genom att försöka prata med folk på stan. 

När jag dricker så är jag full långt in på dan dagen efter. Det är bara en enda stor katastrof varje gång jag ska dricka. Sen försöker jag intyga mig om att bara börja med en första öl och sen se hur det artar sig. Men jag vet mycket väl att jag kommer dricka hela dan.

Idag är det söndag och jag har inga planer för dagen. Jag tror jag ska leta efter ett nytt dataspel att fördriva tiden med. Men jag vet inte vad. Blö orkar inte en till slödag och bara ligga på soffan och stirra upp i taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...