torsdag 11 november 2021

Ännu en dag..

Dag 2 alkoholfri. Idag är en till sån där arbetsam dag med mycket åka. Jag ska till beroendecentrum och ta Antabus. Sen ska jag och lämna blodprov. Jag kanske också måste åka till soc i Nacka och hämta ett papper. Vi får se vad min handläggare säger. Tanken är ju att jag ska börja ta Antabus här på boendet. Men då måste jag få pengar av soc. För jag har inte råd att lägga ut pengarna själv. Men försörjningsstöd har sagt att dom kan lägga ut pengar till Antabus, så det ska nog lösa sig. 

Boendet känns säkrare nu när vi har planerat lite i förväg. Det känns svårare att tro att jag inte kommer få bo kvar när jag ska ta Antabus av personalen 3 ggr i veckan. Plus att dom gjort planer för att följa mig till beroendecentrum och psykiatrin. Det återstår fortfarande att dom ska ringa min handläggare och informera henne om mitt senaste återfall. Så man vet ju aldrig vad som kommer hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...