fredag 12 november 2021

Problem med dygnsrytmen


Dag 3 alkoholfri. Sen jag började va uppe på kvällarna har jag börjat vända på dygnet. Ligger vaken till sent på natten och vaknar inte förens vid 10 halv 11 på dagen. Det är bara det att jag gillar inte min tidigare dygnsrytm där jag gick och la mig i sängen kl halv 8 och låg i sängen tills jag somnade vid 11. Nu Somnar jag vid 1-2 och sover till 10. Det känns också fel. Jag vet inte vad jag ska göra med min dygnsrytm. Jag har alltid haft problem med sömnen och snurrat dygnet runt runt. Det känns bara fel att vara vaken och igång 12 timmar om dygnet och sen ligga i sängen och vrida mig. Om jag fick välja skulle jag lägga mig vid 12 och somna på en gång och gå upp vid 8-9. Men jag har alltid problem med att somna och ligger ofta o vrider mig till in på morgonkvisten även fast jag tar Propavan för att somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...