tisdag 17 maj 2022

Allt är kaos och jag är rädd för mitt liv.

 Livet har blivit kaos. Jag hade ett långt återfall som ledde till att jag inte får fortsätta bo på mitt boende i Sköndal. På torsdag ska jag träffa en handläggare från Vuxen - Missbruk på socialtjänsten som ska påbörja en utredning gällande mitt drickande. Medans utredeningen pågår är tanken att jag ska bo kvar på mitt boende och socialtjänsten förlänger boendet med 2 veckor åt gången. Jag är livrädd för att hamna på gatan, men vi får hoppas att socialtjänsten fortsätter att ge mig nånstans att bo. Det är mitt enda hopp. Utredningen kan leda till att jag hamnar på behandlingshem i 3 månader så vi får se vad som händer. Jag har i alla fall kommit till slutet för mitt drickande och jag vet inte vad som kommer hända. Jag har hälften av mina saker packade i lägenheten så jag kan flytta ut med kort varsel. Samtidig har jag fått en kommunal arbetsmarknadsinsatts som innebär att jag går till ett företag i Ektorp Centrum som ska hjälpa mig till sysselsättning. De har hittat en praktik på Myrorna vid Hötorget. Men nu måste vi vänta på utredningen från socialtjänsten. Allt är kaos och jag är rädd för mitt liv. Vad ska hända härnäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...