onsdag 18 maj 2022

Det är inte lätt att vara alkoholist.

 I morgon ska jag till socialtjänsten vid Nacka Forum kl 11. Måste gå upp tidigt som fan för att hinna. Personalen sa att jag skulle få skjuts dit, så får jag åka buss hem. Kanske kan sova till 9 om jag struntar i morgonduschen. Blö känns jobbigt som fan. Ska göra en utredning om mitt alkoholmissbruk. Vi får se hur det går. Kanske att jag hamnar på ett behandlingshem i 3 månader. Annars får jag "strukturerad öppenvård" 5 dagar i veckan. Inte kan jag gå på krogen nå mer, men det känns ganska bra. Jag sitter bara och dricker själv tills bartendern nekar mig så jag måste gå. Då köper jag hem starköl från systemet och sätter mig i lägenheten och dricker. Sen kommer personalen och stänger av mig från boendet så jag måste va på stan i 24 timmar och då fortsätter jag att dricka och oftast hamnar jag på beroendeakuten. Där brukar jag nyktra till så jag kan åka tillbaks till boendet. Känns som att alkohol inte är nå bra för mig. Ändå har jag sug varje dag. Det är inte lätt att vara alkoholist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...