torsdag 22 juli 2021

En alkoholist utan gränser

 Dag 8 alkoholfri. Det har gått över en vecka nu och abstinensen börjar avta. Jag känner inte längre sug efter öl utan har börjat vänja mig vid tanken på att vara nykterist. Jag tycker inte om den jag blir senaste tiden jag druckigt och jag har betett mig som en riktig alkis. Åkt in till medis och handlat på systemet sen har jag gått till Vitabergsparken och druckit 2 flaskor kir. När jag blivit full har jag börjat gå runt på stan och inte sällan har polisen plockat upp mig och kört till beroendemottagningen på söder. Sen har jag fortsatt att gå runt på stan och ibland har jag vart vaken i 2 dagar, druckit och suttit som en a-lagare på en bänk. Det är hur jag blivit senaste gångerna jag intagit alkohol och det måste så klart få ett slut innan jag börjar få skakisabstinens och riktig alkoholism.


Ja ja dags att skriva om det nyktra livet! Jag vaknade halv 12 idag och tog en kopp kaffe framför datorn. Har ingen aning om vad jag ska göra idag, mer än att ta morgonduschen med rakning. Jag har tröttnat lite på att spela dator och måste hitta nått som ersätter. Kanske Fanzine-STHLM får axla manteln och ta över efter MMORPG spelen. Jag vet inte, livet känns tomt när jag har brist på saker att göra. Föresten, när jag va tonåring va jag punkare och spelade i band. Levde det hårda livet med festivaler och mycket superier. Hur som helst tänkte jag posta en video från min punk tid. Här är "De Lyckliga Kompisarna" med "Ölstugan"! Lyssna och digga lite gammal svensk punk!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...