fredag 23 juli 2021

Terapi eller ett rop på hjälp

 Dag 9 alkoholfri. Jag funderade i går kväll på om Fanzine STHLM är terapi eller ett rop på hjälp och jag kom på att det är båda delarna. Här skriver jag mångt och mycket till mig själv och jag ser hur tomt mitt liv är. Det är terapi för mig och ett rop på hjälp att få stöd och hjälp i mitt liv. Kanske det finns nån där ute som kan berika mitt liv och ge mig den stöttepelare jag behöver för att få igång mitt liv utan alkohol. Jag skriver nu om min besatthet att vara nykter men det kommer nog avta och ge plats åt andra bloggerier. Vad det kommer bli vet jag inte.

Jag har börjat söka jobb som IT-tekniker, tänkte ta upp mitt gamla yrke efter över 10 år som arbetsfri. Jag måste bara skriva till mitt CV så jag förklarar det stora glappet på nått sätt. Kanske praktisera några månader så jag kommer in i Tekniken igen. Om någon mot förmodan skulle hitta och läsa min blogg och känner till ett jobb jag kan söka, få ni gärna skriva en kommentar. Jag kan ju inte bo arbetslös på ett stödboende i all evighet....nä det är dags att börja kamma sig och söka jobb eller utbilda mig. Vi får se hur det går med det projektet.

 Såg just att försörjningsstöd kommit in på kontot. Nu släppte all tanke på nykterhet och bostad. Nu vill jag bara ut på stan och supa mig full. Hur ska jag göra för att klara detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...