måndag 26 juli 2021

Alkoholism i släkten

 12:e dagen alkoholfri. Upp och hoppa Oskar det är måndag och en ny och spännande vecka väntar på sin styrman. Blö, jag har inget liv och varje vecka är sig lik. Jag går upp på morgonen och sätter mig vid datorn, sen sitter jag där tills det är dags för morgon duschen. Efter duschen sitter jag vid datorn igen eller kollar på TV med en kopp kaffe. Idag känner jag mig helt inspirationslös och hittar inget att skriva om på bloggen. Får skriva lite rappakalja om allt och ingenting. Kan prata lite om sprit och min alkoholism. När jag dricker så dricker jag varje dag tills pengarna är slut. Antingen så går jag ut på krogen eller så går jag till systembolaget och köper kir. Jag blir alltid för full och bartenders brukar neka mig öl för jag bara sitter ensam och super. Det är ett under att jag hållt på så här länge utan att tröttna, men nu har jag börjat ledsna på spriten och letar efter ett sätt att bli nykter. Än så länge har jag klarat mig 12 dagar utan spriten och jag satsar på ett år till att börja med. Jag har ju alkoholist-genen i familjen. Min pappa började supa när han gick i pension och på min mors sida är alla män alkoholister, så det är inte konstigt att jag också är glad på flaskan. Den här gången får det lösa sig, jag får ta och lämna spriten bakom mig och skaffa mig ett liv igen. Jag ska skriva på den här bloggen varje dag tills jag vart nykter i ett år. Det får bli tråkigt och långradigt...men det hjälper mig verkligen att skriva om alkohol här. Det får mig att förstå hur alkoholen har förstört mitt liv. Jag har abstinens efter alkoholen varje dag, nu t.ex har jag precis duschat och borstat tänderna...då tänker jag att det är ett utmärkt tillfälle att gå till krogen och lunchdricka, sen fortsätta hela dan och inte komma tillbaks till boendet förens jag har nyktrat till....det vill säga flera dagar. Det hjälper mig att skriva om abstinensen här på bloggen..då går det verkligen in att det är en dag i morgon också och det är dags att komma till acceptans och ta ansvar för ett nyktert liv.

Abstinensen blev värren framåt eftermiddagen. Jag förde över 1000 kr till mitt VISA kort och gick till Centrum...där det finns en pub. Istället för att sätta mig ock supa gick jag in på kiosken och köpte ett busskort. Sen ställde jag mig i kön till bussen mot Gullmarsplan för att åka till medis och gå på Systembolaget, men jag vände om och gick hem i sista stund...så jag är fortfarande nykter i 12 dagar. Det är svårt....när jag tar pengar och går ut sådär blir det svårt att se hur jag kommer klara att hålla mig nykter i långa loppet. I morgon blir nog abstinensen ännu värre.

Om du läser detta, lämna gärna en kommentar...det livar upp mig och jag känner mig inte lika ensam.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...