söndag 25 juli 2021

Ett eko från det förflutna

 11 dagar alkoholfri. Oj oj oj....hade en riktig punkar dag i går och satt och lyssnade på Svensk Punk på Spotify hela dagen. Favoriterna jag hittade är Radioaktiva Räkor, De Lyckliga Kompisarna och Charta 77. Fy fan....jag började nästan gråta när jag fick en minnesbild av mig som 14-åring med grönt hår och kläder från militärens överskottsbolag som stage divade hela spelningar på 44:an och drack häxa i lekparken utanför. Jag va så liten och oskuldsfull på den tiden och visste ingenting om världen. Jag höll mig från gråt ;). Pratade med en gammal kompis på Facebook igår kväll och vi kom överens om att gå på 44:an på nån punkspelning och återuppleva vår ungdom. Det kan bli kul och jag ska definitivt hitta ett gig och tvinga honom att följa med!

Jaha.....söndag, va ska man hitta på idag? Det lär ju bli flera koppar kaffe och online spel på datorn. Har startat en ny karaktär i Anarchy Online....en Shade som jag springer runt med och letar grupper att spela med i tunnelbanan som är första grottan i spelet. Fick en grupp i sluttampen av gårkväll och kom ganska långt innan jag dog...då blev jag sur och loggade ut.


Konstigt att Beroende Centrum inte ringt. De skulle ta upp min nyanmälan i onsdags och ringa med beslutet. Ska vänta till måndag sen får jag ringa och kolla med dom. Ska jag klara ett liv som nykterist måste jag först få hjälp av proffsen tycker man. Även fast jag klarat mig bra än så länge och är nu på min 11 dag som vit och vegetarian. Nyttiga killen....om jag börjar jogga skulle jag bli en riktig sport kille!

Föresten....va till affären och köpte mjölk tidigare. Vilket jävla väder! Måste va 40 grader i solen. Nu skulle jag verkligen behöva ett glas antabus för att inte gå och sätta mig på en uteservering och dricka några kalla öl i solen. Måste påminna mig om att det blir härbärget och Frälsningsarmen av det hela om jag går ut och ölar. Återfallet känns inte långt borta..bara Fanzine STHLM som kan hjälpa mig nu ;) 


Efter att ha funderat några minuter och läst gamla inlägg har på bloggen, bestämde jag att jag vill ju va nykter och det är dags att acceptera vem jag är och komma till ro med mig själv som nykterist. Man kan inte börja fumla med spriten bara för att solen skiner och det finns en uteservering 100 meter upp för gatan. Desutom har jag dåligt med pengar efter att ha tappat min telefon inne i stan. Det får bli det nyktra livet idag också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...