tisdag 20 juli 2021

En kopp kaffe istället för spriten

 Alkoholfri i 6 dagar! Idag mår jag mycket bättre. Låg i sängen till klockan 12 och gick upp för att ta mina mediciner hos personalen på boendet. Nu sitter jag med en kopp kaffe vid datorn och skriver detta inlägg. 

Va och badade med min mor igår..det va okej. Det var varmare i vattnet än i luften så jag låg under ytan och hade det gott. Sen va jag och handlade vegetarisk chili con carne. Recept:

1 paprika, 2 burkar vita bönor, 1 paket kidney bönor, 1 paket kikärtor, i lök, 1 paket soyafärs, 1 burk krossade tomater.

Stek löken och paprikan i rapsolja och ha på chilikrydda och paprika pulver. Häll över resten av ingredienserna och rör om. Låt puttra efter smak. Ha på vitlökspulver, chilipulver och paprikakrydda och cayennepeppar och rör om, låt stå tills du ska äta och koka ris till. Riktigt smarrigt och nyttigt!


Här kommer en video med Latin Kings, "Nånting som fattas":



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...