lördag 14 augusti 2021

Spriten gjorde jobbet hela vägen till härbärget

 Dag 0 alkoholfri. Igår blev det alkohol i Vitabergsparken. Jag började med 2 öl innan jag åkte och vaccinerade mig. Sen köpte jag 1 flaska kir på systembolaget och åkte till Vitan. Sen blev det ett 6-pack cider en andra vända på systemet. Idag blåste jag 0.4 promiller hos personalen, så de vet att jag druckigt och kommer antagligen ringa till min socialsekreterare. Jag ångrar ingenting...det va kul och jag va inne i stan till klockan 5 på morgonen...så jag sov inte på boendet. Men men, jag kanske endå förlorar min plats på boendet, eftersom jag drack alkohol och kom hem berusad.Vi får se hur det går med det hela, men jag ångrar som sagt ingenting,det va toppen att va på flaskan igen.

Jag har ändå massa ångest idag..men det fanns ingenting jag hade kunnat göra. Jag ville verkligen gå ut och dricka igår, så nu får man bita i det sura äpplet..

När jag va full igår hittade jag en bok på bänken precis vid kyrkan i Vitabergsparken. Det visade sig va en nazistbok som hette "Den Ofrivilliga Viljan". Fy fan vilken skit det va...handlade om nån gammal svensk nazist och hans liv i bibelform. Tror aldrig jag läst nått så dåligt. 

Nu har jag nyktrat till lite och förstår att jag haft återfall igen. Fy fan vilken ångest om jag inte får bo kvar på boendet. Men jag har mig själv att skylla för att jag inte kan stå emot suget efter alkohol. Hoppas beroendecentrum kan hjälpa mig med det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...