lördag 7 augusti 2021

Några ord om alkoholen

 Dag 10 alkoholfri. Nu har jag klarat 10 dagar i sträck utan att dricka, ganska skön känsla faktiskt, även fast jag klarade 10 dagar innan senaste återfallet också. Så här runt 10 dagar börjar övertygelsen svikta och jag minns inte helt varför jag vill va nykter. Det enda jag brukar tänka är på att gå ut på krogen och supa mig full. Jag får tänka på alla negativa sidor: Att jag alltid dricker tills jag blir CP full och blir haffad av polis eller väktare och körd till beroendecentrum. Att jag kan förlora mitt boende och måsta sova på härbärge och leva på gatan. Det är viktigt att jag kommer till acceptans och förstår att jag är alkoholist. Annars kommer jag dö i förtid för att jag super mig själv till döds. Det är en kamp både mot mig själv och mot klockan. Enda sättet att vinna är att hålla sig nykter, men då känns det som att man förlorar och går miste när abstinensen är som svårast.

Dagens Buddhistpodcast blev "Living with Loving Kindness", den var väldigt intetsägande men jag antar att hon förökte förmedla att man ska leva med kärleksfull vänlighet..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...