fredag 6 augusti 2021

Det börjar arta sig..mitt nyktra liv

 Idag har jag vart alkoholfri i 9 dagar. Det börjar arta sig..mitt nyktra liv. Jag har beslutat mig för att lyssna på en Buddhist podcast om dagen för att lära mig mer om Buddhismen som religion. Idag lyssnar jag på "The Speech Precepts". Jag tror det handlar om att man ska prata ärligt och sant mot sig själv och andra, men jag vet inte riktigt än. Idag är det fredag, men jag har inget inplanerat för helgen. Ska äta midag på boendet i morgon, det blir tacos. Hoppas jag får hårda skal för de mjuka bröden smakar skit.


Idag har jag ordentligt med alkoholabstinens. Jag vill bara ta mina sista pengar och betala ett billigt hotellrum och gå ut på krogen hela natten. Det enda som stoppar mig är typ det mesta. Det skulle inte bli nån hela natten..jag skulle bli utslängd och nekad efter 6 öl, sen skulle jag bli körd av polisen till beroendecentrum och få en till räkning på 400 spänn. Hoppas jag klarar att hålla mig hemma här i nykterhetens boning. 

Personalen kom förbi vid 3 snåret, så jag sa att jag hade ordentligt med sug efter alkohol idag. Vi gick på en promenad och köpte läsk och choklad för att skingra tankarna. Nu känns det bättre och jag tror att jag klarar att hålla mig nykter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...