torsdag 5 augusti 2021

En resa in i Buddhismen

 Dag 8 alkoholfri. Jag låg i sängen igår kväll och funderade på religion. Jag kom  på att den religion som ligger närmast mig är nog Buddhismen. Jag tror ju på återfödelse, att när man dör så återföds man till ett nytt liv i universum. Jag tror också att man ska vörda allt liv och äter inte kött. Därför är jag vegetarian. Jag tror jag ska kolla upp vad det finns för Buddhistkyrkor i Stockholm och åka dit och kolla. Kanske gå på ett föredrag om Buddhism. Vem vet, det kanske passar mig och jag har ändå ingenting att göra på dagarna.

Jag sökte lite på nätet och hittade "Free Buddhist Audio" och deras podcast (https://podcasts.apple.com/podcast/free-buddhist-audio-community/id75081757). Så nu lyssnar jag på buddhist podcasts :D Vi får se om jag lär mig nått om "Mindfullness".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...