onsdag 4 augusti 2021

En dag i frihet från alkoholens grepp

Dag 7 alkoholfri. I natt sov jag bra och vaknade utvilad klockan 8. Sen låg jag i sängen och snusade till klockan 9, runt 9 snåret gick jag och åt frukost på boendet. 2 rostade mackor med yoghurt och saft.

Det känns som att jag verkligen har kommit ur alkoholens grepp. Känner ingen abstinens längre på dagarna. Förut va det som ett sug i hela kroppen efter öl, nu känner jag mera att det är skönt att vara nykter och slippa all ångest som superiet för med sig. Vi får se om det fortsätter så här eller om jag kommer tillbaks till a-lagar takterna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...