söndag 8 augusti 2021

Vegetarisk pytt i panna och buddhist poddden

 Alkoholfri i 11 dagar i rad! Söndag igen, idag har jag tvättstugan och tänkte tvätta mina sängkläder. Blö, jobbigt som fan. Måste gå och handla också. Tänkte göra vegetarisk pytt i panna, men jag vet inte 100%. Vi får se vad jag köper.

Dagens buddistpodcast handlar om "Sexual Misconduct". Hon pratar om våldtäkt, homosexualiet, otrohet och "one night stands". Jag brukar lyssna på ett avsnitt om dagen, sen funderar jag på ämnet till nästa dag och nästa ämne. 

Okej, buddhistpodden säger att våldtäkt och otrohet och en gångs ligg är emot deras lära. Men homosexualitet verkar vara ok. Även onani är ok, så länge man inte blir beroende :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...