måndag 9 augusti 2021

Hälsa din psykiater från mig...

 12 dagar alkoholfri. Måndag och ny vecka, den här veckan är ganska fullbokad faktiskt. på onsdag ska jag träffa min psykiater och antingen fortsätta va sjukskriven, eller börja söka jobb på heltid. Jag känner mig lite livstrött och deppig på dagarna så jag kanske ska försöka fortsätta va sjukskriven för depression. Sen på fredag ska jag till Nacka Strand och ta 2:a dosen mot COVID. Så det blir ett jävla åkande till Nacka i veckan. Både min doktor och vaccinationen ligger i Nacka.

Idag känner jag att jag kommer få ordentligt alkoholsug. Det har redan börja pirra i kroppen. Jag får ta och tänka på nått roligare och försöka hålla mig nykter idag också. Förra gången jag hade återfall så ångrade jag mig rejält och önskade att jag inte hade gått ut på krogen. Så jag får tänka likadant idag också.

Dagens buddistpodcast heter "Open Handed Generosity". Det handlar säkert om att man ska va generös och ge av sig själv. 

Kl 14:42: Nu har jag gjort en stor vegetarisk pyttipanna. Jag använde potatis, linser, lök, aubergine och zucchini. Skärde dem i tärningar och fyllde en plåt. Nu grillar det hela i ugnen med salt och grillkrydda. Vi får se om det blir gott. Borde räcka i flera dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...