tisdag 10 augusti 2021

Dumma dag...

 Dag 13 alkoholfri. Blä, idag är en sån där dag när jag inte har nånting att säga och göra. Jag har börjat ge upp hoppet på att hitta och få jobb. Jag saknar arbetslivserfarenhet från de senaste 10 åren så företagen vill inte anställa mig. De tar nån annan istället. Jag kan ju mycket om IT och datorer men det är fortfarande svårt att hitta jobb. Men ge inte upp Oskar, fortsätt söka jobb så kommer du till slut hitta den perfekta matchen. Plus att jag tänkte skriva in mig på arbetsförmedlingen efter sommaren. Då kan jag gå kurser och praktisera IT.

Här kommer en musikvideo med Asta Kask. Svensk punk i sitt esse. Jag brukade spela i samma band som trummisen när jag va i tonåren. Så det är lite kul att posta hans nyare grejer. 

Nu har jag lyssnat klart på dagens Buddhistpodd. Den heter "Hatred and love" och jag vet inte riktigt vad den handlade om...han svamlade massa gojja om lidande och att känslan av hat är över i samma ögonblick som man får den. Va väldigt förvirrande på det stora hela.

Idag har jag det där jävla suget efter alkohol igen och så skulle jag upp till centrum för att hämta ett paket snus som kommit på posten. Va mäkta sugen på att gå in på pizzarian och häva några öl, men jag stod emot suget och gick hem igen. Vi får se om jag klarar mig idag och vi får se hur abstinensen blir i morgon. Den som lever får se..




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...