onsdag 11 augusti 2021

Ut på Äventyr

 Dag 14 alkoholfri. Idag ska jag åka till Ektorp Centrum i Nacka och ha möte med min psykiater. Det ska bli intressant med tanke på att min sjukvårdsfil innehåller 2-3 nya besök på beroendeakuten. Vi får se vad hon säger om det, men jag har ju redan anmält mig till Beroende Centrum och deras vårdprogram, så det finns inte så mycket att säga. Vi får också se om jag blir sjukskriven igen eller om jag måste börja söka jobb på heltid för att få socialbidrag. Frågorna är många och svaren få, som alltid i mitt liv.

När jag åker in till stan finns det alltid en risk att jag går på krogen och dricker öl. Idag får jag verkligen försöka hålla mig och åka hem istället för att gå ut på krogen. Då har jag ingenstans att sova och måste leva på gatan tills jag nyktrat till. Det vill jag verkligen inte.


Dagens buddhistpod heter "Ethical Challenges In The Modern World". Jag kan redan säga att det är en flopp. Hon tror att hon har ett seminarium, men hon kan inte formulera en hel mening. Så det hela innehåller 0 fakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...