torsdag 12 augusti 2021

Stekta gröna linser

 15 dagar alkoholfri. Min nykterhet har slagit nytt rekord med över 2 veckor nykter. Vilken känsla! Jag va och träffade min psykiater igår. Det gick bra, vi kom överens om att jag ska söka en arbetscoach från socialtjänsten som ska hjälpa mig med praktikplats. Det blir bra, har jag en praktikplats kan jag söka andra jobb lättare eftersom jag jobbar och har färska kunskaper. Jag blev också sjukskriven fram till December, så nu kan jag va hemma och spela World Of Warcraft i 3 månader. Top notch.

Jag va jävligt sugen på att ta en pubrunda på stan igår efter att jag vart hos min läkare. Men jag hade bara 150 kr så det blev att åka hem istället. Min psykiater sa också åt mig att inte göra nått dumt som kan riskera min plats på boendet. Så jag tänkte på det och åkte hem och spelade World Of Warcraft istället. Det var ren och skär röta att jag inte gick ut på krogen och sov inne i stan, men när jag kom hem så knackade personalen på dörren och frågade om mitt alkoholsug som vanligt. Så det hade ju märkt att jag va full om jag hade druckit.

Idag måste jag komma på nått att äta till middag. Jag har funderat på vegetariska köttbullar och makaroner eller linser, broccoli och lök stekta i en stekpanna med pasta. Jag vet inte vad jag ska välja faktiskt, jag får fundera under dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...