söndag 15 augusti 2021

Fyllda auberginer och alkomätare

 Dag 2 alkoholfri. Idag vaknade jag halv 7 på morgonen och va pigg och kry, så jag gick upp och gjorde mig kaffe och satte mig vid datorn. Igår kom personalen och knackade på och ville att jag skulle blåsa alkomätare. Jag blåste 0.0 promille. Det va en jävla tur att jag inte gick på krogen igår, som jag funderade på. Nu har jag i alla fall klarat mig en dag på boendet utan att va påverkad. 

Jag va ju och åt middag hos min mamma igår. Det blev färsfyllda auberginer med ungspotatis. Det va fårvånandsvärt gott. Jag tror jag kommer klara att va vegetarian ett bra tag till. Det är mycket trevligare än att äta kött och så går jag ner i vikt och blir smal och fin.

 Idag måste jag gå och handla mat. Jag tror det blir potatis, så kan jag göra en vegetarisk pytt i panna igen. Den smakade bra och var billig. Två av mina favoritegenskaper i mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...