tisdag 17 augusti 2021

Orolig och ångestfylld

 Dag 3 alkoholfri. Idag sov jag lite längre än i går. Vaknade klockan 8 av att larmet ringde, sen låg jag i sängen och snusade till halv 9 och gick iväg och åt frukost. Det blev 2 lingongrova med yoghurt och lättdryck.

 Senaste dagarna har jag haft kraftig ångest över alkohol och boendet. Jag är orolig för att inte få behålla min plats här på boendet för att jag dricker för ofta och blåser upp en bra promille i personalens alkomätare varje gång jag dricker. Jag undrar också hur beroendecentrum ska kunna hjälpa mig att va nykter när jag får sånt alkoholsug så jag bara vill strunta i allt och gå och dricka mig CP full. Jag är ju maktlös och kan inte välja när det kommer till alkohol. Jag måste dricka och struntar i boende och ekonomi och går bara ut och super mig dräggafull. Vi får se hur det blir, men jag hoppas innerligt att jag inte förlorar mitt boende och kan bo kvar här tills kontraktet med soc går ut.

Idag har jag ingen aning vad jag ska göra. Kanske blir att lyssna på poddar och dricka kaffe. Vi får se, men jag har faktiskt ingenting att göra här hemma och det regnar ute så jag kan inte gå ut heller. Tristessen bankar på dörren och det är bara att öppna..jag har ju mycket alkoholsug idag. Jag har vart sugen varje dag sen jag va ute i fredags. Nu är det nära att jag går ut och super, då ryker ju boendet på direkten kan man tro. Jag måste hålla mig tills jag ska till beroendecentrum nästa onsdag. Det är bara att bita ihop tills känslan har gått över. Jag vill inte sova på gatan idag, jag vill sova hemma i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...