onsdag 18 augusti 2021

Dag för dag..

 Dag 4 Alkoholfri. Usch det har redan gått 4 dagar sen mitt senaste återfall. Tiden bara springer iväg. Snart har det gått ett år och jag måste flytta från stödboendet och snart har det gått 30 år och jag är en dement pensionär som inte kan gå på toaletten själv. Jag får försöka göra det bästa av 40 års åldern så jag inte ångrar mig när jag blir gammal.

 Jag gick inte ut och drack igår, stjärna på papperet för mig. Jag ville inte sova ute på stan och jag ville behålla mitt boende så jag höll mig nykter hela dan. Vi får hoppas att jag får mindre alkoholsug idag...så jag slipper kämpa. Jag blir så trött av kampen mot alkoholen. Går och lägger mig klockan 8 på kvällen och ligger i sängen och myser tills jag somnar runt 11-12.

Det verkar lugnt med boendet också. Personalen har inte sagt nått och dom kommer som vanligt och kollar hur jag klarar mig, så jag inte går och dricker. Jag kanske får bo kvar trots allt efter alla gånger jag kommit hem och vart packad. Vi får se om det händer nått idag. Annars skriver jag upp det som bokat och spikat att jag får ha kvar mitt boende här på stödboendet.

Idag tänkte jag posta en musikvideo här på bloggen. Ska kolla vad jag hittar på Youtube..det blev en gamma gymnasiefavorit. Här är Marilyn Manson och låten 1996..från skivan Antichrist Superstar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...