måndag 2 augusti 2021

Phizer Dos 2 mot COVID

 Dag 5 alkoholfri. Nu har jag bokat tid för min andra dos mot COVID-19. Den 13:e Augusti klockan 13:45 på Nackastrand sen är den här pandemin äntligen över. Jag har haft Corona åtminstonde 2 gånger, dock inte allvarligt som de som måste ligga i respirator. Fy fan. Ska bli skönt att kunna gå på spelningar och liknande igen. Vi får se när nästa pandemi dyker upp, det blir ju så när jorden är överbefolkad, då vill moder natur "skära lite" i människopopulationen.

På alkoholfronten inget nytt. Jag fortsätter att hålla mig nykter utan abstinens. Tänkte lite på alkohol igår och funderade på att gå ut på krogen, men nackdelarna övervägde fördelarna. Nackdelar: Jag har nästan inga pengar kvar, jag blir omhändertagen varje gång och måste sitta på beroende akuten och stirra i flera timmar. Jag får inte va på mitt boende så länge jag har alkohol i blodet och jag kan förlora min bostad och bli hemlös. Fördelar: Jag blir full, slipper all ångest och kommer ut ur lägenheten en hel dag. Nackdelarna överväger som jag skrev tidigare fördelarna. Den riktiga abstinensen brukar börja 1-2 veckor efter min senaste fylla...sen växer den och växer tills jag ger upp och går ut och dricker. Den här gången får jag hjälp av personalen på boendet, så vi får hoppas att jag klarar att hålla mig alkoholfri till den 25:e när jag ska till beroendecentrum.

Idag tänkte jag posta en youtube video, för att liva upp posten med lite musik..Jag hittade Refused med deras gamla hit New Noise. Det va på den tiden när jag va ung, spelade i rock band och gick på klubbar flera dagar i veckan.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...