söndag 29 augusti 2021

Nu finns bara regnet

 


Dag 4 alkoholfri. Då var det måndag igen. Vi får se vad som händer med mitt senaste återfall, om min socialsekreterare ringer och säger nått. Men sen jag tog min medicin jag fick av beroendecentrum känner jag hur mitt belöningscentra blivit blockerat och alla tankar att dricka alkohol har försvunnit.Det kan jag alltid säga till socialtjänsten. Men vi får hoppas att dom inte slutar betala för mitt stödboende, för jag klarar verkligen inte att leva som hemlös. Det märkte jag när jag bodde på hotellet i torsdags. Jag kunde inte sova och låg vaken i sängen hela natten. Som tur var blåste jag ingen alkohol när jag kom tillbaks till boendet morgonen efter, så jag fick bo i lägenheten igen.

Frågan är vad jag ska göra idag. Jag vaknade klockan 6 i morse och kunde inte somna om och gick upp och satte mig vid datorn och skrev på bloggen. Men jag har ingenting att göra på dagarna. Det blir att sätta mig vid datorn och försöka spela lite dataspel. Men det ledsnar jag också på. Det finns verkligen ingenting i mitt liv just nu. Jag ska försöka liva upp mig lite med en youtube video. Här kommer Bruce Springsteen med Worlds Apart!


Fy fan vilken ångest jag har. Tror jag ska börja ta antabus, när jag ska träffa läkaren på beroendecentrum ska jag säga att jag vill ta antabus tror jag. Känns tryggare att inte kunna dricka över huvud taget. Jag får fundera tills jag ska dit. Jag har ångest för att bli av med mitt stödboende, jag har ångest över spriten och jag har ångest över ingenting att göra på dagarna. Känns som att mitt liv ligger på botten av en sjö..

Fy fan. Jag skulle till vårdcentralen här uppför gatan och lämna blodprov till beroendecentrum. Då visar det sig att de bara tar emot folk med remiss från deras egen läkare, så nu måste jag sitta och åka buss till typ Farsta för att kunna lämna blodprov. Allt är emot mig idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...