måndag 13 september 2021

200 kr mat i veckan

 dag 18 alkoholfri. Fy fan, idag är jag på dåligt humör och äggen va felkokta vid frukosten. Det märker man för skalet har fastnat i äggvitan och halva ägget följer med när man ska skala. Personalen va också extra skarpa och skulle komma med medicinlådan när jag satt och mumsade som bäst. Låt mig äta frukost istället och sen gå och ta mediciner.


Idag blir det till att gå till affären och köpa mat. Fy fan, jag har satt i mig ett helt 24-pack med ägg senaste veckan. Nu blir det en stor pastasås med gröna linser tänkte jag. Vi får se vad jag köper. 

Min mor hade kommit hem från Paris igår och ringde och kollade läget. Hon erbjöd sig inte att handla mat till mig, vilket skulle va njas...jag har dåligt med pengar den här månaden. Men det får lösa sig på 200 kr mat i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...