fredag 3 september 2021

En gejmer som gått med i Illuminati

 Dag 8 alkoholfri. Okej, då va det fredag och jag sitter som ett frågetecken vid datorn och dricker kaffe. Fy fan vilken dålig dag det här kommer bli! Jag har börjat spela ett nytt dataspel. Det heter Secret World Legends och är ett rollspel på internet som utspelar sig i en ockult nutid där man slåss mot olika gotiska monster inspirerade av HP Lovecraft och andra ockulta författare. Det är jävligt nice spel faktiskt. Ett Action RPG med skjutvapen och andra ateraljer. När man skapar sin karakträr får man välja att tillhöra ett av 3 hemliga sällskap: Illuminati, Templar eller Dragons. Sen gör man uppdrag åt sitt hemliga sällskap.

Ska nog sitta och lira spelet idag, tror jag. Det är iinte ett dumt sätt att fördriva sin dag. 

På alkoholfronten går det bra, Campral medicinen tar bort all min abstinens, så jag är helt osugen på att dricka. Jag känner av lite biverkningar bara, men inget värre, så det får va som det är. Det är viktigt att jag håller mig nykter nu och inte går ut och dricker, då tror jag att mitt boende är lugnt och att jag får fortsätta bo här. Plus att jag bara har 800 kr kvar den här månaden och det får ta och räcka till mediciner och mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...