onsdag 8 september 2021

Börja från början och ta ett steg i taget

 14 dagar alkoholfri. Vaknade 04:30 mitt i natten och kunde inte somna om så jag gick och satte mig vid datorn med en kopp kaffe och skrev lite på bloggen. Ska försöka gå och lägga mig om nån timme och se om jag kan somna igen. Fy fan, idag kommer jag va trött verkar det som.


Att va nykter verkar fungera bra efter att jag fick medicin från beroendecentrum. Den tar bort eller minskar ner suget så jag kan hantera att va nykter och jag känner att jag inte längre måste dricka efter sådär 10 dagar. Det gäller bara att jag klarar av att hålla mig nykter idag också efter att ha vaknat såhär mitt i natten. Det är ju det att jag inte får sova på boendet om jag har druckigt, utan blir avstängd i 24 timmar. Jobbigt som fan. Senaste vändan på krogen för 14 dagar sen va jag ju tvungen att sova på vandrarhem inne i stan och det kostade alla mina pengar. Så nu lever jag på omelette och klyftpotatis varje dag för att spara på pengarna. Vilken soppa livet blev. Jag har supit bort allting som är bra i normala människors ögon. Jobb, flickvän och lägenhet. Hur ska jag klara mig nu? Jag hade tur som fick stödboende. Nu har jag i alla fall nånstans att bo och vara om dagarna. Va inte dum i huvet nu Oskar och kröka bort det.

Jag får helt enkelt börja från början. Försök få en praktikplats med hjälp av psykiatrin. Sen kan du börja söka jobb med ett aktuellare CV. Om du får jobb kan du söka bostad och sen är du på fötterna igen. Börja från början och ta ett steg i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...