onsdag 22 september 2021

Mitt liv ska nog börja lösa mig

 


27 dagar alkoholfri. Nu har jag vart hos läkaren på Beroendecentrum. Vi hade ett snabbt möte och kom fram till att jag ska gå i samtalsterapi nu om några veckor och prata återfallsprevention. Jag vet inte vad det är, men det blir nog bra det där. Jag ska också ta Campral mot abstinensen som jag får och det tycker jag är bra. När jag får ordentligt alkoholsug är jag maktlös och går ut och super upp hus, hem och den mentala hälsan. Vi får se om jag klarar att hålla mig nykter i fortsättningen. Jag har känt en växande vilja att gå ut och supa mig full. Så vi får se om det blir nått av den saken.

Annars har jag inte så mycket att göra om dagarna. Har gått med i ett gille i Secret World Legends. Så jag hittar lite grupper att spela med. Det är ett bra och seriöst guild med månatligt nyhetsbrev och veckovisa aktiviteter. Så det blir nog bra för mig att aktivera mig lite om dagarna.

Idag ska också Arbetsförmedlingen ringa och vi ska göra en första plan för mitt arbetssökande. Vi får se vad vi kommer fram till. Om det blir att söka vanliga jobb eller om det blir nått arbetsmarknadsprogram för folk som har vart borta från arbetslivet länge. Mitt liv ska nog börja lösa sig nu får man hoppas. Så jag kommer bort från socialtjänsten och mitt stödboende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...