måndag 6 september 2021

Tankar kring Arbetsförmedlingen

 Dag 11 alkoholfri. Nu har jag kommit upp i 11 dagar utan att dricka, det har börjat gå bra igen för mitt projekt att vara nykterist. Även fast jag har sug efter alkohol idag, även fast jag tagit min medicin. Sugen som fan på att åka in till systembolaget och köpa några pavor vin, bli dräggafull. Medicin räcker bara så långt...resten är upp till mig. Abstinensen blir mindre av att ta Campral. Nu kan jag i alla fall välja att låta bli att dricka. Gör nu inte det dumma Oskar, håll dig hemma och spara dina sista pengar och få sova på boendet i natt.

jag står lite i valet och kvalet om jag ska skriva in mig på arbetsförmedlingen för att få praktik. Eller om jag ska hålla mig utanför arbetsförmedlingen helt och hållet. Jag lutar åt att skriva in mig, försöka få en praktik med IT och därifrån börja söka jobb. Det känns som enda sättet för mig att nånsin få en anställning. Jag som inte har jobbat med IT på över 10 år. Annars funderar jag på att börja plugga igen, men problemet är att jag inte vet med vad. Så det projektet ligger på hyllan tills jag kommer på vad jag vill plugga.


Jaha, vad ska jag göra idag då? Steven, en kille i personalen jobbar idag, så jag tror jag ska be honom att raka mitt hår. Det börjar bli lite långt, så det är dags för en vända med rakapparaten. Annars har jag inga planer för dagen, kanske lira lite dataspel för att fördriva timmarna. Jag vet faktiskt inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...