söndag 3 oktober 2021

En seg söndag..

 


5 dagar alkoholfri. Då var det Söndag igen och jag känner mig trött och seg. Sitter vid datorn och dricker en blaskig kaffe  Fy fan...jag har börjat få alkoholabstinens på dagarna igen...även fast jag tar mina mediciner från beroendecentrum. 

Igår började jag promenera vid lunchtid, upp mot centrum och pubben som finns där. Jag ville få ett infall och gå in och ta mig en öl. Men icke sa nicke jag gick runt lite i centrum, sen gick jag tillbaks hem och tog hand om tvättmaskinen. Inte bra att dricka öl när man bor på stödboende. Man blir utslängd på gatan och får leva på stan i ett dygn. Det är nått som verkligen inte funkar bra för mig..för jag börjar dricka ännu mera. Vet inte hur jag ska klara det här med att va nykter. Jag vill ju dricka varje dag. Jag kommer nog sluta som hemlös i Stockholm. Hemska tanke. Jag gjorde i alla fall nånting bra i fredags. Gick på min första anställningsintervju på 10 år och åkte hem efter utan att dricka på stan. Det var ett steg i rätt riktning. Nu måste jag bara besegra alkoholsuget om dagarna. Sen är livet bra mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...