lördag 2 oktober 2021

Ett gigantiskt steg framåt

 4 dagar alkoholfri. Vilken livseger! Jag genomförde min första anställningsintervju på 10 år igår. Det va inte så hemskt som jag först trodde att det skulle va. Vi satt och pratade uppåt en timme om mig och mina IT-erfarenheter. Vi får se om jag gjorde bra ifrån mig eller om jag sög grovt. Han skulle höra av sig i nästa vecka och komma med svar. Om jag själv skulle gissa så kan det gå hur som helst..jag kan har vart bra men jag kan också ha vart dålig på intervjun så vi får se när dom hör av sig.


Nu ska jag satsa på arbetsförmedlingen så jag har den pusselbiten på plats också. Jag måste bestämma mig för om jag vill ha SIUS eller om jag ska ta den vanliga vägen. Hur som helst vill jag få praktik genom arbetsförmedlingen så jag ska be om det när dom ringer och har sitt fördjupade inskrivningssamtal.

Hur som helst har jag tagit ett jättekliv för att komma ifrån mitt instängda liv på stödboende. Och jag höll mig från att gå ut på krogen och supa genom hela handlingen. Jag har verkligen kommit framåt i mitt liv och min ångest har lugnat ner sig. Det känns bra och jag känner för första gången på länge att livet har nått gott att erbjude!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...