fredag 15 oktober 2021

Tunga ok..

 Dag 2 alkoholfri. Personalen stänger allmänna rummet kl 08:45 idag för att ha nått möte, så det va upp tidigt för att ta sin medicin. Nu har jag i alla fall klarat av det spektaklet och sitter vid datorn och skriver på bloggen. 

Jag har börjat inse hur viktigt det är att jag håller mig nykter. Jag har som förbrukat alla mina chanser nu och kommer bli av med boendet nu eller vid nästa fylla. Att jag ska börja ta antabus borde väga in någonting tycker man, men jag vet faktiskt inte om det spelar nån roll eller om jag fortfarande har chansen att bo kvar. Alkoholen ställer till det för mig varje gång nu för tiden och det enda jag vill göra är att supa mig full. Vet inte vad jag ska göra, livet har verkligen gått käpprätt åt helvete.

Ja ja, nu om någonsin gäller det att koppla av och tänka positivt. Vem vet jag kanske har råflyt och får bo kvar på boendet året ut. Slipper bo på gatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...