söndag 7 november 2021

Första sköna morgonen på veckor.

 Dag 21 alkoholfri. Äntligen fick jag sova ut. Gick och la mig kl 21:00 och sov till 10:00. Gick upp och åt frukost hemma hos mig. Vilken skön känsla att ha slutat äta frukost i gemensahetslokalen. Jag ska skära ner på saker jag gör med personalen och börja göra sakerna själv. T.ex äta frukost. Jag ska köpa hem egen frukost och äta i lägenheten när jag vill äta. Inte måsta följa boendets tider med frukost fram till halv 10. Äter jag hemma själv kan jag ligga i sängen och dra mig till 11 och gå upp och äta frukost och göra min morgonrutin när jag vill.

En annan glad nyhet är att jag kommit upp i 21 dagar nykter. I morgon har jag vart nykter och tagit Antabus i 3 veckor. Jag känner hur abstinensbesvären börjat avta och jag anar hur suget har börjat lättna. Även fast jag vart sugen på att dricka de senaste 2 dagarna och ta straffet man får av Antabus med huvudvärk och brännröd hud. Det är bra att jag kunnat hålla mig för det är verkligen varken kul eller bra att dricka med Antabus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Livet är 100% ångest nu!

 I lördags blev jag skitfull och förlorade alla mina saker. Mitt busskort, min plånbok och min mobiltelefon. Morsan har ju brutit ihop och s...